Elva

Publicerat: 1 juli, 2018 i Att känna, Fixa, Glad, katten, Känslor, Mår bra, Tid, Umgänge

11 dagars semester är slut. Imorgon är det dags igen. Jo jag har mer i slutet av augusti och en eventuellt resa i november. Fem dagar Örebro och total avkoppling vem mår illa av utsikten? Inte jag. Jag mådde inte dåligt av sällskapet heller. Tvärt om.

Sällskapet är behagligt, underhållande och intelligent.  katten var sur när jag kom hem, fast han hade haft sällskap. Försvann ut och kom hem skadad. Ett stort, cirka 10 cm i omkrets, sår högt upp på utsidan upp mot svansen. Såg ut som det var skalperat. Tvättat och håll rent. Ser ut och läka fint. men han har fått hålla sig inne sen i onsdags. Verkar inte särskilt påverkad..

11 dagar försvinner fort. känner ändå att jag har haft lång ledighet, vilat och gjort en massa kul. Träffade en väninna igår och gick på krogen. Känner mig som katten som just tagit en mus. Tillfreds med livet trots städ, tvätt och fixa dag.

Ibland är det bara.. lugnt

 

kommentarer
  1. Maria65a skriver:

    Livet har verkligen vänt och till det bättre 😍

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.