Rätt less.

Publicerat: 30 augusti, 2017 i Arg, Att känna, Dumjävlar, idioti, Insikt(er), Känslor

Just för tillfället är jag rätt less på människor rent allmänt. Attityder och jävla gnäll.

Nej, det är inte okej för mej.
Måste få finnas till, va precis som ja vill.
Nej, det är inte okej för mej.
Känna när hjärtat dör, skriker fast ingen hör.

Allt ni ville var att se mej svag,
Men ni visste inte vem jag var.
Jag är starkare.
Nej, det är inte okej för mej.

Sanna Nielsen

Nej det är inte okej att inte få vara den man är. Jag är jag. Jag är stolt att ha överlevt. att jag vågat gå min väg. Det är bara döda fiskar som simmar med strömmen. Klubbar för inbördes beundra kan dra åt något varmare ställe. Påhopp, öppna eller förtäckta undanbedes.

Jag är rätt förbannad.

kommentarer
  1. Maria skriver:

    Finaste du 😉

    Gilla

  2. Corleonia skriver:

    Man ska få vara sig själv.

    Gilla

  3. krackelerad skriver:

    😃 jag är iaf inte fyrkantig.

    Gilla

  4. pysbloggen skriver:

    Jag har senaste tiden fått fundera på hur jag är bland folk. Inte bara de som känner mig, utan bland människor. Det är viktigt att gå vara den man är, men det kan vara bra att fundera på hur man är ibland.

    Gillad av 1 person

    • krackelerad skriver:

      Det ska man absolut göra, fundera på sin egen roll i saker och ting. I det här fallet gäller det en person i en grupp på fem. Vi har träffats i ungefär 30 år. Jag blir liksom negligerad. Den ena kommentaren efter den andra av typ ”ska du inte klippa dig?” Jag har låtit mitt hår växa ut lite. de andra är kortklippta och ofärgade. Jag ska anpassa mig och vara likadan. Man pratar pension och tycker att det är det enda rätta för att ”ta till vara på tiden” Jag vill inte gå i pension. Jag har testat en del nya spännande jobb. De andra har harvat i sitt. Kommentarer som att någon tror att den är 20…. En av dem kommenterar positivt de andras kläder och saker, frågar inte ens mig. Börjar bli rätt less på attityden nu. Det finns lite annat också….

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.